הליך הגירושין בביה"ד הרבני

למאמרים נוספים:

הסכם ממון

אתם חיים ביחד כבר תקופה, אתם מאוהבים, אתם מתכננים או חושבים על חתונה או חיים משותפים והמחשבה שחלילה תתגרשו בעתיד

להמשך קריאה »

גישור

אחת מהדרכים לישוב סכסוכים בתוך המשפחה, הן בין בני זוג והן בין יורשים הינה הליך של גישור. הליך הגישור הינו

להמשך קריאה »

בני זוג יהודים המבקשים לסיים את נישואיהם חייבים לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני לצורך אישור הגירושין, סידור הגט וקבלת תעודת גירושין.

לבית הדין הרבני אפשר להגיע בהסכמה לצורך אישור הגירושין וסידור הגט וזאת לאחר שבני הזוג הגיעו להסכם גירושין כולל, הסדירו את כל העניינים הנלווים לגירושין וביניהם חלוקת זמני שהות, מזונות וחלוקת רכוש.

ניתן להגיע לבית הדין גם ללא הסכם גירושין שמסדרי את מלוא המחלוקות ולהסדיר רק את אקט הגירושין בהסכמה, כשיתר העניינים הנלווים יוסדרו בשלב מאוחר יותר.

בכל מקרה, כאשר בני הזוג מגיעים לבית הדין הרבני לסידור הגט עליהם להתגורר בנפרד. ככל שבני הזוג  מתגוררים תחת אותה קורת גג – בית הדין הרבני לא יוכל לאשר את הגירושין ולסדר את הגט גם אם שני בני הזוג יסכימו.

ניתן להגיע לבית הדין הרבני גם כאשר אין כל הסכמה להתגרש וזאת באמצעות הגשת תביעת גירושין שתכלול עילות מפורטות וראיות בדבר הסיבה שיש לסיים את נישואיהם של בני הזוג. תביעת הגירושין הינה חלק ממארג תביעות שמוגש במטרה להשיג תוצאה איכותית. לכן, בטרם מתקבלת ההחלטה לגשת לביה"ד יש לקבל ייעוץ משפטי שיפרוס את התמונה המשפטית המלאה.

הליך הגירושין בביהמ"ש לענייני משפחה

נישואין וגירושין במדינת ישראל נערכים על פי הדין הדתי אליו משתייכים בני הזוג. כאשר אחד מהצדדים אינו יהודי או חסר דת ובני הזוג נישאו בנישואין אזרחיים בחו"ל הליך הגירושין יתבצע באמצעות הליך מיוחד בבית המשפט לענייני משפחה ולא בבית הדין הרבני.

כאשר שני בני הזוג יהודים, גם אם הם נישאו בנישואין אזרחיים בחו"ל, הם יתגרשו במדינת ישראל באמצעות טקס גירושין דתי בבית הדין הרבני.

דילוג לתוכן