חלוקת זכויות פנסיוניות וסוציאליות בעת הגירושין

למאמרים נוספים:

הסכם ממון

אתם חיים ביחד כבר תקופה, אתם מאוהבים, אתם מתכננים או חושבים על חתונה או חיים משותפים והמחשבה שחלילה תתגרשו בעתיד

להמשך קריאה »

גישור

אחת מהדרכים לישוב סכסוכים בתוך המשפחה, הן בין בני זוג והן בין יורשים הינה הליך של גישור. הליך הגישור הינו

להמשך קריאה »

כמה מילים חשובות על חלוקת רכוש וחלוקות זכויות פנסיוניות וסוציאליות בעת גירושין

במהלך החיים המשותפים בני הזוג צוברים לא רק נכסי נדל"ן או כספים בחשבונות הבנק אלא גם זכויות ששוות כסף – זכויות פנסיוניות וסוציאליות.

כל עוד לא חתמתם על הסכם ממון שקובע אחרת – זכויותיכם הפנסיוניות והסוציאליות ניתנות לחלוקה על פי חוק יחסי ממון וגם על פי הלכת השיתוף.

בנוסף, החוק לחלוקת חיסכון פנסיוני מסדיר את אופן ביצוע החלוקה ומקנה מעמד לכל אחד מהצדדים מול הגופים הפנסיוניים (כדוגמת מנורה מבטחים, הראל פנסיה וגמל וכו')

על מנת לאזן את הזכויות הפנסיוניות והסוציאליות של כל אחד מהצדדים בעת הגירושין יש לפנות לאקטואר שיעריך את השווי של זכויות אלה. הפניה לאקטואר יכולה להיעשות במסגרת ניהול מו"מ להסכם גירושין, במסגרת הליך גישור או במסגרת ניהול הליכים משפטיים בבית המשפט או בבית הדין הרבני.

בפועל, האקטואר יציע שתי שיטות לאיזון הזכויות – שיטה אחת לפיה ישולמו תשלומי הפנסיה החודשיים בעת גמלה ושיטה שניה לפיה יהוונו התשלומים החודשיים לתשלום חד פעמי אחד.

אם אתם עומדים לפני הליך גירושין או פרידה, עליכם לבחון היטב את זכויותיכם הפנסיוניות והסוציאליות על מנת לקבל את ההחלטה הכלכלית הנכונה ביותר עבורכם ותוך שימת דגש על כך שזכויותיכם לא יקופחו, לא יופחתו ולא יפגעו.

חלוקת זכויות פנסיוניות וסוציאליות טומנות בחובן סוגיות מורכבות. לכל מערכת יחסים יש את המורכבות שלה והמאפיינים שלה שיכולים להשפיע על הזכויות. בנוסף, בעת חלוקת הזכויות יכול כל אחד מהצדדים להיתקל בניסיונות לקפח את זכויותיו, לצמצם את חלקו באמצעים שונים כגון מיסוי הגמלה כהכנסה שניה, נטילת הלוואות מקרן הפנסיה או ריקון הקופה.

אני כאן בשבילכם עם 15 שנות ניסיון מאחוריי וליווי של המון תיקים שנוגעים בסוגיות מורכבות בהיבט של חלוקת רכוש ואיזון זכויות פנסיוניות. אני רואה את הסכסוך בראיה מרחבית כוללת ובמקביל שמה לב לפרטים הקטנים והכל תוך שאני שוקלת את השיקולים המשפטיים האופטימאליים שיובילו אתכם בדרך הנכונה.

דילוג לתוכן